tisdag 16 mars 2010

Främst tapeter

Har suttit och hetsat badrum, mosaik, konst och tapeter med Karin senaste timmen. Det har varit badkar med lejontassar och guld, havsturkosa badrum, Gustav Klimt & Tamara de Lempicka, och återigen de gråturkosa skalorna i tapeter. Med mycket mera. Känner att det finns ett tema i allt det här? Men vet inte riktigt vad.

Alltså inredning, gott folk, får mitt hjärta att hoppa ett extra slag. En av mina favvisar inom tapetmakeriet är "Cole & Son", som på det stora hela gör jävligt göttiga tapeter. Till exempel en tapet jag såg i ett magasin för evigheter sedan, och som jag fortfarande absolut vill ska pryda någon vägg så fort jag får egen lägenhet (den är rätt dyr, nämligen, och inte värd att investera i när man bor andrahand). Det är någonting med färgskalan turkos-syren-grå som tilltalar mig så himla mycket - jag älskar't! Och dessutom känns just det här mönstret lite lagom Josef Frank också, yummie!

Sedan har dom även massa andra bra grejer, som den klassiska tapeten med björkar/trädstammar som så många har hemma just nu. Och som jag iofs inte heller hade bangat på.. Älskar färg, men också svartvitt tryck som dom gör en hel del av. Här har ni först min favvotapet, och sedan lite andra favoriter;


(för större bild)
Nu ska jag ta mig en liggtur på min nya spikmatta jag fick av mami i födelsedagspresent! (Fick för övrigt sjukt bra grejer, t.ex ett 1500bitars-pussel!!) Sedan sova. Imorgon besöker Ingvar Kamprad jobbet, men får se om man pallar ta sig dit. Natti!

Inga kommentarer: