måndag 16 maj 2011

Kloppediklopp

Hej blogg!
Tänkte bara säga att imorgon arla morgonstund är detta den full friska sysslan jag ska ägna mig åt:


Och för ytterligare litet stämning:


(Minns ni sommarlovsmorgnar? För då slog jag på detta, solen sken in i vår sommarstuga så att dammet susade i morgonljuset, och man kände pirret i magen av sommarlov! Helt okej.)

Kossor är ju ett av mina absoluta favoritdjur, så har tänkt göra detta i flera år. Det bjuds, förutom galopperande kor, på mjölk och kanelbullar. Ganska fett! På tisdag ska jag på Cecilia Bartoli på Konserthuset, eftersom mammsen kommit över biljetter på något fuffens sätt. Det är tydligen svindyrt och svinsvårt att få tag på - och jag älskar hennes sång. Så win win win, på alla sätt å vis. Och så på fredag ska vi vänner inviga grillsäsongen ute på Djurgården, samt i samma veva inviga Gröna Lund-säsongen genom att se Säkert! spela live där. Det talas även om äppelvin och äkta japansk sake. Behöver jag säga att denna vecka kommer att bli guld värd? Godnatt!

Inga kommentarer: