onsdag 18 februari 2009

Ett problem

Ja, jag har ett problem. Eller, "problem". Antagligen är alla problem vi i Sverige har rätt onödiga, sett till hela stora världens alla riktiga problem. MEN, ändå. Jag tycker jag har rätt att gnälla lite, för jag är trots allt människa, med drömmar.
Och min dröm är mitt problem. För det är att få en lägenhet inte allt för långt bort från stan.
Den ska vara större än 18kvm, inte vara andrahand, inte ha endast kokskåp, inte dusch på gården, och inte ligga på bottenvåningen.
Detta är dock de enda valmöjligheterna jag har. Och det suger.
Jag vill ha min lägenhet som jag kan bo och investera i, utan att veta att jag måste flytta om ett år. Utan att känna att fan, det är skitsamma hur det ser ut hemma, för jag måste ända snart dra härifrån.
Att inte ens kunna måla en vägg utan att känna att man kastar pengarna rakt i.. ingenting. Åt någon annan.
Jag vill tapetsera med storblommiga tapeter, måla om secondhand-möbler och pynta med antikviteter. Ställa exotiska växter på balkongen, trots att dom dör i kalla Sverige. Typ.
Jag tycker jag ska få vinna två mille, så jag kan köpa mig en tvåa i stan/närförort. Då skulle man må. Snälla?

Inga kommentarer: