fredag 20 februari 2009

Frukost

Alltså, det finns inget jag älskar mer (ok, kanske någonting) än att styra upp en riktigt god frukost.
Ofta sker detta dagar som detta, då jag jobbat flera dagar i streck, och har min första lediga dag.
Solen skiner, och jag gör mackor med ost, grönsaker och örtsalt.
Har tid att fixa kaffe. Juice, frukt, nyttigheter. Helst nyttigheter.
(Jag avgudar nyttigheter! Men det är trist att nyttigheter alltid kräver mer tid. Varför är det så?)
Ja, och sedan slår jag mig ned i köket, där solen förhoppningsvis skiner, vilket den oftast gör här.
Och det är förmodligen det soliga köket här hos mamma jag kommer sakna mest, då vi flyttar.
Man hinner läsa tidningen i lugn och ro. Slår på p3, babbel&musik. Och solen. Och jag mår bra.
Fantastiskt! Är vad det är. Tror det är just dom stunderna jag mår som bäst, i mig själv, liksom.

F.ö hände något helt knäppt häromdagen. Jag satt hemma och lyssnade på Sia, och tänkte,
att fan vad ball om dom spelade Sia på Ikea istället för typ X-tina varje dag.
Sannolikheten att detta skulle ske är yppepyppeliten,
då hon är en Australiensk sångerska icke-releasad i Sverige. MEN, vad tror ni händer då?
JO, nästa dag på jobbet (!!!) spelar dom en av mina favvis-låtar med henne. VA?? Det är stört.
Då kände jag att Gud kanske finns ändå. Eller någon annan dude som gillar att spela mig spratt.
Nej, sådant är så att säga inte okej.
Jag postar en bild på en god frukost istället (men skippa köttet);

Inga kommentarer: