måndag 19 oktober 2009

Oh baby baby i'ts a wild world!

Hej kära vänner!
Jag har varit sjukt inaktiv här, sorri sorri. Tänkte bara meddela att DEN HÄR filmen vill jag se!
www.sf.se/Till-vildingarnas-land

Hoppashoppas att den är lika göttig som den ser ut. Ska försöka komma ihåg att köpa boken också, jag älskar barnböcker! Illustrationerna då, främst. Det känns liksom magiskt, när dom är så bra.
Som i denna barnbok som filmen är gjord från, där Maurice Sendak illustrerar. fina.

Har faktiskt funderat i flera år på det här med att bli barnboksillustratör. Ända sedan jag var typ 15år,
så har det lockat mig. Men får nog tänka på det ett tag till.. Känns som att det är få som kan leva på det.

..Men kan ju börja med att gå min bildkurs på komvux nu! Ska bli skitkul, faktiskt.
Har ju fått fast jobb (grattis till mig, jag äger!) så det hanns inte med fler än en kurs nu.
Nej, nu måste jag springa till tvättstugan! Puss puss kram kram, hörs snart igen! (Lovar)

PS. Peppar som fan på Ikeautgången som blir nästa onsdag, har fått med mig fleraflera redan,
diggar verkligen att hänga med folk från jobbet just utanför jobbet, det är gött. Hejaheja!

Inga kommentarer: