måndag 5 april 2010

I'm your man

Hej loverzzz!
Här vare dött som i graven. MEN. Så kan det gå. Jag har bott hos min kära och ömma moder sedan i fredags. Hon har låtit mig sova i hennes dyra lakan, bjudit frukost/lunch/middag, låtit mig vara svinigt bakis i hennes soffa. Ja, mer än man kan kräva av en kär och öm moder, med andra ord. Grymt, har det varit! Hade en toppenpåsk. Massa mat, godis, familj, vin  - och det hela avslutades med en helt fantastiskt och knäpp utgång med jobbfolk och bästisar. Typ. Peppen!
Mådde dock som jag förtjänade dagen efter. Eller ja, jag tycker väl att jag förtjänade att må bättre, haha. Ohwell.

Nu är väl tanken att bita tag i mina skoluppgifter som ska vara klara efter lovet! Så fort jag har landat lite här hemma. (Måste som vanligt börja med att städa, annars kan jag inte slappna av). Resten av veckan blir det jobb&jobb&jobb. Men har jag tur får jag träffa Liselott ännu fler gånger, eftersom hon befinner sig i storstan tills på söndag. Hållertummarna.

Här får ni en liten sång. Jag älskar Leonard Cohen. Såg slutet av en dokumentär om mannen,  som heter just "I'm your man", med massa gästartister och sådant. Låten spelades då eftertexten rullade. Den här låten ger mig sådana cozymozy-känslor. Ni vet, jag tänker på en mörk pub med en mystisk stilig man som dricker whiskey och röker en cigarett sådär som man bara kan göra i äldre filmer. Lite Johnny Cash vs. Marlon Brando vs. Gene Kelly. Ungefär. Och jag gillar't!

Helt enkelt svinmysig låt. Lyssna!



(Åh fyfan. Safari stängdes ned, jag fick hjärtattack. ÄLSKA blogspot för att dom auto-sparar det man skriver!)

2 kommentarer:

Karin sa...

aah shitt! Leodard Cohen = <3 <3<3<3<3<3 LOVE

vart såg du dokumetären? jag vill också se!

Mr Erika M sa...

I KNOW! Jag vet inte riktigt vilken kanal, faktiskt. Mami satt och tittade på den.. Säkert SVT eller någe :)