torsdag 19 november 2009

Bullfest?

..Jag tänkte stanna hemma efter jobbet imorgon och tare lugnt. Men på mitt jobb är det alltid folk som har något i kikaren, och den här gången är det lussebulle-fest! Jag orkar dessvärre varken baka eller har råd att köpa 20 lussebullar, sorri. Så jag och Kamrat K delar en flaska rött och hoppas på det bästa. Så kan det gå!

Förresten, innan bion åt Stella och jag på Il Piatto. Gött kafé med matiga grejer. Billigt&asagott. Och så har dom en delikatesshörna, så jag satt och drömde mig bort till julen med alla italienska delikatesser. Cantuccini, Panetone, Torrone, Panforte - Gimmegimme!!
Stella fotade väldigt fint där, så här slänger jag in två bilder med skön mobilkvalle som jag tattade från hennes blogg.


2 kommentarer:

Markus Amalthea Magnuson sa...

Fett värt! I New York köpte vi torrone i Little Italy som de splittade genom att typ yxa den med en liten yxa; så stora var bitarna från början! Är på jakt efter bra ställen i Stockholm där man kan köpa till jul, men det verkar lite knapert. Kanske dags att göra egen...?

Mr Erika M sa...

Haha! Fan vad värt att yxa upp panetone. Jag gillar't.
Vet att Carl Bildts fru har en delikatess-hemsida, kanske man ska beställa därifrån?

Annars finns ett relativt nytt ställe vid slussen vid OKQ8.. Hmmm...