lördag 12 juni 2010

Frustration

Saker jag inte är sugen på när jag jobbat 10timmars-pass:

• 10 ton disk.
• 10pers hemma som dricker öl
• ..som beställt mat till alla utom mig.
• att inte kunna hoppa in i duschen och sätta på sig myskläder.
• att bli tvungen att äta middag klockan halv tolv
• ..när jag ska upp klockan halv åtta imorgon bitti.
• att känna sig som ett svin för att man inte pallar ha folk här
• ..och känna att jag får skulden när alla måste dra för att jag vill sova.
• en påse ölburkar och pizzakartonger i hela hallen.
• att ingen ens städade efter sig - eller sa hej - eller hejdå.
• att inte ha någon att krama på, utan bara vara ensam ikväll, igen.
• 10 ton disk.

Allmän frustration: Att jag jobbar 70% och pluggar heltid, men ändå måste göra kanske mer än hälften här hemma, fastän min (annars så underbara) sambo bara glider arbetslös hemma och gör, ja, ingenting vettigt.

Jag är så trött. Vill sova och vakna när det är sommar på riktigt. För just nu är det ju bara pisspissväder med isvindar och höstmörker. WTF?

Inga kommentarer: