onsdag 9 juni 2010

Ljuspunkter

Alltså vissa kunder är bara så söta på mitt jobb, och kan göra min dag helt utan att dom fattar det själva. T.ex scenariot idag, när jag plötsligt satte lypsyl i halsen, ni vet sådär så att det bara sticker och man inte kan andas, för att man slickar sig om läpparna precis när man ta'tt påre. Ja, så jag står där och hostar och kvider, och hon bara:
- Ojdå! Hihi. Hur går det?
- Förlåt.. Jag satte något i halsen HOSTHOST. (och helt tårögd typ, haha)
- Vill du ha tuggummi?
- Va?
- Ja, det sätter igång salivproduktionen lite, så det brukar hjälpa!

Jag vet inte varför, men hon var bara så himla GULLIG. Blev helt glad efter det.

Nu sitter jag och inväntar Liselott, Emelie och Karin, för lite hederligt chillhäng hemma hos mig. Sedan lär vi dra ut, länge sedan man var ute på en onsdag. Lill-lördag. Spännande. Vad ska man hitta på? Jag har iallafall både rosévin, brudcider och min favvoöl Visby Pils hemma, och peppar med bra  musik på P3. Så jag känner bara PEPPEN!!!

Inga kommentarer: