lördag 20 augusti 2011

Drömmer 08.30

Drömmer att jag hoppar fallskärm och lyckoruset är totalt. Men axeln är blåmärkt. En antikmässa där jag har skillz. Och sedan en tunnel där jag blir knivhuggen i axeln och skuren i ansiktet. Gång på gång, för att jag inte har några cigaretter och för att killen jag är med inte bjöd från första början. Han vänder sig mot mig "jag tar henne istället" och jag tror att han skämtar när han trycker en kniv mot min axel. Men det går hål, går igenom hud. Skriker. Hela gänget säger snart att han borde sluta, och avlägsnar sig. Men två står kvar, och skrattar högt så att det ekar i tunneln. Jag bönar och ber om ursäkt. Och det är blod överallt, och gurglande i min mun. Och i hans mun blandat med hånskrattet. Till sist går dom, med glädjetjut, och jag med smärtan. Slungas äntligen ur drömvärlden.

Blev tvungen att skriva ned det. För det var en sådandär dröm. Ni vet, för realistisk, och man vaknar och gråter i efterhand. Med smärta i kroppen och övertygelsen om att jag vet hur det känns nu. Vågar inte somna om.

Jo, godmorgon! Och godnatt igen.

Inga kommentarer: