måndag 8 augusti 2011

It's him, he's back!

Så, skrivandet ligger fortfarande i lä. Jag sitter liksom inte vid datorn så mycket, hänger mest på min iPhone och då blir det så meckigt. Dessutom är det så himla mycket som händer just nu, hela tiden, har inte fokus nog. Idag kommer min favoritbrud hem från sin lilla Älmhult-tripp, och hem till huset där vi bor just nu. Vi är "husvakt" åt hennes päron, så de senaste två veckorna har vi levt det fantastiska sambolivet här, med allt vad det innebär. På onsdag åker hon bort i en månad,
och jag vettifan hur jag ska klara mig utan dig, Karin.

I väntan på frugan, så kommer jag på mig själv med att titta lite för länge på den gamla barnfilmen "Den modiga lilla brödrosten". Men det är någonting med färgerna, ljuset, ljudet, manuset, bilden, ja ni fattar - i filmer från 80- eller 90-talet. Mysigt. Och något roligt med barnfilm överlag är ju när filmskaparna väljer att rikta sig till både barn och vuxna, sådär lite i smyg, two levels. För att nöja hela sällskapet. När man var liten fattade man ingenting, men ser man om filmerna idag upptäcker man plötsligt nya grejer och hintar till vuxenpubliken som är stört roliga. Saker man tyckte var fina förr, men som man idag garvar högt åt. Så när det kommer en sån här epic scen så är jag helt fast:



Diggar ju även 70-talets barnfilmer som i princip bara lutar åt det här hållet, ni vet, tiden då psykedelia var ett helt sunt och normalt inslag i vardagen. Gotta love it! Nu ska jag väl fånga dagen, eller något, har hört att det kan vara en bra grej. Dessutom är låtsassambons tåg försenat, i vanlig ordning = extra tid att fördriva i väntan. SJ my main man. Tjipp!

Inga kommentarer: