fredag 17 april 2009

Bomdiddibom didang didang diggidiggi!

Hej alla kära! Faan, vad länge sedan jag skrev här. Har liksom kommit av mig lite.
Kommit av mig lite i vårruset och det dekadenta livet, haha. Tackvare mina workm8's.
Men det är fint! Jag gillar't, helt klart.

Idag tog jag fast en tjuv. Eller, nästan. Tyckte inte själv att det var särskilt ballt,
men efter att 20pers frågat mig helt uppspelt om vad som hänt,
och Varuhuschefen kom springandes med en bild från bevakningskameran,
av mig och tjuven i kassan, som han tryckte upp i mitt ansikte med en göttigt glad min,
samt två biobiljetter i handen, "Jag känner mig snäll idag! Ta'rom! Å vad bra du var!",
och Kundservice-chefen prisade mig som "dagens hjälte", haha,
jaa då blev man ju lite peppad.
Scenariot; Kille med låda som var helt trashad, samt en jacka slängd över lådan.
E: *Scan scan*, Jaa, så får du gärna lyfta på jackan också!
Tjuv: Nää. Det vill jag inte.
E: Joda!
Tjuv: Nä, du får inte se.
E: Jo, men när tejpen är sådär halvklistrad måste jag tyvärr titta i lådan.
Tjuv: Nej, du får inte. *börjar skaka på händerna och bete sig underligt*
E: Ja, men då får du inte handla.
Tjuv: Men du får inte.
E: Ja, men vi har våra regler här! *lyfter jackan litet*
Tjuv: *Snor åt sig jackan och springer för sitt liv*

Jaa, och sen ringde jag och rapporterade det.
Och det var dammsugare, kuddar och shit i lådan, värt 1500. Gick in för 300, haha.
Aah, han vart ÄGD! Skönt.
(Och VEM satsar på ett sånt lamt snatteri? Eller som rån för högst 20.000? Lamers.)
Tycker det roligaste på mitt jobb är att händer någonting, så går liksom ryktet direkt.
Från kassa 1 till 16 på 5minuter, och vidare upp till matsalen, typ. Haha, svallertanter!
Älskare't. Älskar fan mitt jobb, det är Äg.

Förresten, en asbra grej med mitt jobb,
är att man kan säga "fan hörrni, vill någon ta min söndag? Jag måste vara bakis ifred..",
och dom fattar precis vad man menar, och skiter i att man låter som världens slappaste,
och det är inte skämmigt alls.
Haha. Loves it!

Imorgon är det fezt. Jag längtar. Somsagt, vår-dekadensen är på plats! Jag trivs.
Puss puss kram kram hejhej!

Inga kommentarer: