tisdag 22 mars 2011

Iittala

Igår var jag och min syrra som sagt och spanade efter en födelsedagspresent åt farsgubben vår. Vi hamnade till sist på Åhléns Citys heminredningsavdelning och där hade dom fått in Iittalas nya sortiment. Och jag måste säga, att jag älskar't! Detta är alltså från deras serie Teema som nog blir litet utav en ny favorit. Jag är vanligtvis inget stort fan av just 50&60-tal, men gillade dessa blanka turkosa och orangeröda färger. Det känns lite Tupperware/50-tal/picknick, fast i porslin. Och jag har inte heller varit ett stort fan av Iittala, förrän nu senaste åren.. Två favvisar sedan innan är annas är serien Taika och deras "kombinera själv"-glasaskar Vitriini. Saker från båda dessa har jag hemma. Förresten så tycker jag att den här senaste serien från Iittala påminner om den nya från Höganäs Keramik, som även den kör på blanka blåa och röda färger, om än lite rundare former. Snyggt!














Ja, gott folk, så kan det gå! Är man inredningsnörd så är det lätt att sväva iväg i sådant här. Ni får ta det helt enkelt, ni läsare som känner att porslin är till för tanter och Knut Knutsson.

1 kommentar:

Lassy sa...

Jag känner att porslin är det bästa som finns att stryka omkring och kolla på(OCH handla't när kosing finns)Jag samlar på Taika, som jag tills nu alltid fått för mig hette Tallink(En undermedveten dröm att få kryssa tallink kanske hm?!)