fredag 25 mars 2011

There is so much more to life than this

Fönsterutsikten ATM

Jaha! Äntligen är dagens huvudvärk över någorlunda, och jag kan återgå till läge: fokus. Är inne på 7e dagen nu med mer eller mindre värk i hela huvud, axlar, nacke. Pretty awzuuum! Inte. Men iallafall, nu verkar det ha lugnat ned sig, så jag ska laga någon mysig romantisk enmannamiddag och ta ett glas vin. Sedan blir det uppsats för hela slanten. Imorgon bitti kommer min brorson Kilian hit på morgonen, så det känns jävligt fett att få en dos bebis innan jag drar till jobbet. Ja, verkligen, helt okej! Och med lite tur får jag även träffa bonussyrran Iris i helgen. Och så blir det 40års-fecke på söndag med för min fasters man. Så, full rulle i vanlig ordning!

Som mina homiez förmodligen redan vet, är jag ganska nördig i hudvårdsprodukter, vitaminer och allmänt freshness-prylar. Ni vet, hälsosam livsstil och produkter inom samma kategori. Behöver inte säga att jag helt lever som jag lär, men försöker iallafall någorlunda, och tycker att det är intressant att nörda ned sig i. Dessutom tror jag att det mest hälsosamma är att sätta lagom gränser för sig själv, så att man får unna sig, men inte går till överdrift varje dag, så blir det bra i slutändan.

SÅ, häromdagen fick jag då för mig att prova en ny foundation jag och Karin spanade in när vi gick på hudvårds-shoppingspree förut. Den var... pissdyr. Så ångesten var total, eftersom det egentligen är helt sjukt i huvudet att lägga så mycket pengar på en liten hudprodukt. Men jag hade både rabattkort och presentkort, så bet ihop och intalade mig själv att det var värt det. Vilket jag tror. En kombination av kvalitét och kvantitet är ju ändå värt framför H&M's billiga skit. En liten insikt jag fått "med åren" är att det kan vara en bra grej. Den utlovar ju mycket, minst sagt. Och jag älskar cleana grejer utan massa konstiga tillsatser i och SPF FTW, såattsäga. Men man vet ju aldrig, så det återstå att se om jag kommer att gråta bittra tårar, eller om den blir min nya BFFL.

Titta, jag blir ju helt exhalterad. Fan vad brudigt! Nu måste jag typ hugga lite ved och titta på grov porr för att väga upp det här. Laters alligateeers! (va?)

Inga kommentarer: