torsdag 31 mars 2011

Strandtestare

Nämen heeeej!
Som ni ser på bara den lama starten har jag inte så mycket vettigt att säga idag. Men jag kan iallafall säga att SKÅL för att uteserveringssäsongen äntligen är igång, för nu kan man avnjuta valfri dryck med sällskap i friska luften, där man faktiskt hör vad folk säger. Ja, jag är en kärring på den fronten. Men liksom, är jag ute efter klubb så drar jag på klubb, är jag ute efter en soft bar att hänga på och snacka skit med mina vänner, då föredrar jag att just kunna prata utan att skrika. Så äre bara. Ohwell! Dagens helt klart bästa är den här platsannonsen som finns på Arbetsförmedlingens hemsida. Jag menar, "strandtestare", WTF? Resa runt, äta god mat, fota, softa satan - 35.000! Ganska fett. Deras kriterier är så stört roliga, typ:
• På vissa orter kan även mottagande av helkroppsmassage, drinkprovning, snorkeldykning samt bokläsning efterfrågas.
• Du ska ha kapacitet att vila/göra ingenting under långa perioder.
• Kan jobba sena kvällar (drinkprovning kan under vissa omständigheter kräva övertidsarbete).

Jag tror att Amelias redaktion antingen drar något skönt Aprilskämt, vilket ju Dagens Nyheter gör varje år, genom en fejkartikel som är helt osannolik. Eller bara i stil med den plojkurs Medborgarskolan gick ut med - En kurs i duvmatning, som faktiskt fick hela 15 anmälda deltagare ändå. Ja, eller så har bara Ameliaredaktionen flippat helt på sin egen arbetsbeskrivning, då de insåg hur löjligt bra jobb det var, och sitter där och asgarvar åt sin geniala idé nu när hela Sveriges arbetslösa elit tappar hakan. Har redan flera vänner som söker, och det återstår ju att se om detta faktiskt är på riktigt? Kanske själv skulle prova.. Om jag bara inte var så satans perkele flygrädd. Vore ju skoj att se vad som händer.

Nej, gissa vad jag ska göra nu? Just det, uppsats! Det går så otroligt långsamt, på grund av att ångesten blir allt större. Så det är typ att jag skriver en mening, och sedan plötsligt måste damma tavlorna eller laga en exklusiv efterrätt eller hjälpa min syster med hennes läxor istället. Ja, ni fattar. FAIL BIGTIME, helt enkelt.

Inga kommentarer: