torsdag 23 juli 2009

Home zweet home!

Ohyes! Fast så sweet är det inte riktigt, för det är fördjävvla stökigt här hemma alltså.
Så nu storstädar jag. Möblerar om, dammar av, skurar, putsar, fixar&donar.
Gör allt det där som jag inte pallat/hunnit för att jag pluggat/jobbat/varit på landet.
MEN; Imorgon kommer David hem = Ohwee! Ska möta honom vid fyra på centralen,
om det inte blir sköna förseningar. Who knows.
Och om Mor&Stella pallar, åker vi in till Gustavsberg på morgonkvisten, innan hämtandet,
för att titta runt i keramikaffärer, inredningsbutiker etc etc etc. Och det kan hända att jag spenderar några för många kronor på en till tio efterlängtade muminmuggar. Tihi. Lite onödigt och nördigt, can't help it. Farligt med löning.

Nu ska jag äta en otroligt fattig middag bestående av quinoa, pesto och kikärtor, haha. Märks verkligen i skafferiet att jag bott ensam en månad, och att det är löning imorgon. Det gapar lika tomt som.. ja, ett tomt skafferi. Pöss!

Inga kommentarer: