måndag 20 juli 2009

Mjau #2!

..Alltså det är så himla mycket katter i mitt h00d. När man går från tuben träffar man typ 10 stycken. Dom jamar högt och slåss och hoppar omkring och gömmer sig under bilar. Tallis - the place to be! Och en gång om dagen hör man galna kattskrik utanför fönstret. Man tittar ut och ser tre katter stirra argt på varandra på gräsmattan. Arga leken. Tills två har gått och vinnaren står kvar. Mesfight. LOLcats.
Och så en igelkott.
Är inte igelkottar en av de sötaste djuren? Tjocka och taggiga, vad mer kan man kräva? Gulli! Den sprang, och rullade ihop sig lite, och sprang lite till. Önskar att den istället ville stanna och vara min vän. Kottvän.

Kom hem idag efter att först ha varit på landet en vecka, och sedan bosatte jag mig hemma hos mamma och Stella några dagar,
för att det är nice. För att, istället för att sitta ensam hemma, se på film, gå på stan, och bara vara lite. The girls.
Men så kom jag hem idag, och fick fejsa att jag hade en treveckors-disk att ta hand om, haha, it was not nice. Hittade en kopp med mögel i, det är första gången jag ser något sådant i mitt hem, mycket fascinerande!
Och det ska aldrig hända igen. Från och med nu ska jag vara världens bästa hemmafru, dammvippa och allt.
Tjingpax!



Ps. Nattfjärilen som flyttade in här är numera död, lite sorgsligt. Den ligger på golvet vid kylskåpet och väntar på att bli uppdammsugen. Eller, kanske begraver jag den i en av krukorna på balkongen. Får lite dåligt samvete över att jag inte hjälpte den ut ur lägenheten i tid. :'( RIP.

Inga kommentarer: