tisdag 26 januari 2010

Doftbiblioteket

Imorgon är det storutgång med jobbet. Kommer både chefer och newbies - askul! Så idag gick jag och Karin och Emelie på stan och letade festligheter inför imorgon, sådär för att peppa lite extra. På parfymavdelningen hittade vi ett märke som heter Demeter Fragrance Library, som var helt stört! Dom hade bara dofter från livet, eller vad man ska säga. T.ex "Wet Garden", "Rain", "Laundromat", "Grass", "Salt Air". ETC ETC. Helt knäppt, men vi kunde inte sluta sniffa i denna lilla parfymhörna. Och då ser jag plötsligt en som heter "Dirt"! Och den doftade precis som min absoluta favoritlukt i hela världen. Ni vet sådär blöt jord/källare/tvättstuga/damm? GAWD, trodde jag skulle dö. Måste nästan köpa den, bara för att ha hemma. Men fattar inte att man använder den som parfym? Men när jag sökte på internet, så tydligen; "Å ena sidan låter ju Salt Air otroligt lockande och behaglig, å andra sidan är Dirt den populäraste av dofterna och hyllas av en massa kändisar."

Där ser man!
Men Karin impulsköpte "Prickly Pear" som jag nu ska köpa av henne för att hon ändrade sig. Den var stört god, som, ja, godis. Däremot undrar man ju varför Urban Dictionary säger detta? Haha, lite oroväckande.. Men tror dom syftar på kittlande/stickande, och inte sånt snusk.
170pix, betalar man iallafall, för dessa udda parfymer. Finns på t.ex Åhléns..


Nu ska jag sova, hos min kära mor. Imorgon är dagen fullspäckad från morgon till natt. I like! Pöss!
Ps. Yasuragi bokat! Ska jobba satan dagarna innan och sen bara, fjuuuu, rela-la-laxa!

Inga kommentarer: