måndag 4 januari 2010

Min bästa vän Badkaret

Alltså det finns inget bättre. Jag är badkarsnarkoman. När man känner sig som mest sunkig/sjuk/deppig/förkyld/finnig/smutsig/svettig/elak/peppad/PMSig/frusen/stressad - Badkaret! Hemma-spa! Så jävla bra grej. Man bara öser ned badskum, kokhett vatten, sjunker ned, läser en tidning, låter ångorna bara svischa bort allt det där dåliga. Mmm...

Men rykten (David) säger att dom ska ta bort badkaret när vi stamrenoverar här. Och då är det dags att flytta, jag är 100% seriös. VARFÖR ska dom ta bort det? Geez. Det första jag tittar på, ok efter balkong då, när jag letar lägenhet, det är just badkar. Can't live without it! Hade inget när vi bodde på Åsögatan ett halvår, och det var fan pest och pina.
Det var också då idén om ett uppfällbart badkar växte fram (ej i plast, utan det ska kännas riktigt), för små studentlägenheters badrum. Sjukt bra, kommer att göra mig rik en vacker dag.

Nu ska jag diska disk från förra året och försöka lyssna på Regina Spektors skiva från samma år, för det har jag, märkligt nog, inte gjort än. Tjipp!

Inga kommentarer: