torsdag 4 februari 2010

Nya livet, eller lilla klivet

..Har förresten en plan på att få in mer träning i mitt liv. Imorgon ska jag dra till Eriksdahlsbadet för att träna och simma och basta. Ska bli jävligt nice! Ska försöka göra det till en rutin att träna efter skolan, då jag ändå oftast hänger runt i Skanstull.

Vet inte om det är min stundande 23års-dag som inbringar lite åldersångest, eller om jag bara insett mer än nånsin att man har bara en kropp och att den måste man ta hand om. Så är det bara, jag är taskig mot min kropp, det är inte okej. Visst, äter relativt bra mat och vitaminer, men rör på mig alldeles för lite. Förr sprang jag (japp, i stora kliv, rusade jag upp) ju minst 3trappor om dagen hos mamma, och det gjorde faktiskt skillnad på konditionen. Men nu känner jag att den saggar efter, så det måste jag ta tag i! Så ska verkligen lägga mer energi på att åtminstonde simma en gång i veckan. Så svårt kan det väl inte vara?

Nu ska jag äta middag. Det, för övrigt, är ett praktexempel på något man inte bör göra om man vill vara snäll mot sin kropp; äta middag vid 23 på kvällen/natten.

Inga kommentarer: