söndag 19 september 2010

Ett val! 2010 närmare bestämt.

Ja, ingen kan ju ha undgått nuvarande valresultatet - dvs Sverigedemokraterna in i riksdagen. Just nu sitter jag och vet inte vad jag ska känna. Jag skäms, skrattar och har ont i magen samtidigt. Känslorna har verkligen svallat när jag följt valet på tv. Men det absolut töntigaste och största LOL'et var ju när Jimmy Åkesson skulle hålla sitt såkallade "tal". Vad var grejen med hockeybrölen? Man känner ju den obehagliga hetsen redan där. Och vartfan höll alla tjejer hus? Och varför hade han inte ett enda vettigt ord att säga? Det var mest tystnad. Ja, förutom "JIMMÖÖ"-brölen, då. Som en fotbollsmatch. Ett skämt, var det. Dessutom påpekade han också att Dansk Folkeparti i Danmark ju faktiskt lyckats påverka och övertala resterande partier där till det positiva gentemot deras invandringspolitik. Och ja, det är väl hans strategi och enda önskan, att "få över" resterande partier till Sverigedemokraternas sida i invandringsfrågan. Ungefär som att det är enda målet. Manipulera mera, I guess. Suck.

Och så hans snack om att det är så himla synd om Sverigedemokraterna, hela tiden. Åh vad synd det är om dom, som blir uteslutna av media och mobbade av andra partier. Vad är det för skit? Tycka-synd-om-taktiken, stackars stackars..

Och så har jag hört tusen gånger nu, argumentet att "Sverigedemokraterna har ju massor av medlemmar som är invandrare" - !!! Ursäkta? Som att det automatiskt skulle rättfärdiga åsikterna på något sätt? Det är precis samma sak som att påstå att Hitler hade rätt i det han gjorde för att han var jude själv. Och därmed vet bäst? Eller vadå? HELT IDIOTISKT, med andra ord.

Man kan t.ex undra varför Sverigedemokraterna inte ens kan ha sin egen hemsida på en svensk domän, utan en dansk? Nej, tack Skåne för de höga valresultaten där nere hörrni, jag skänker er med glädje till Danmark så fort tillfälle ges.

Nåväl. Jag orkar typ inte tänka på det här med för jag blir så jävla arg, ledsen och upprörd. Försöker att fokusera på det positiva istället.

Inga kommentarer: