lördag 18 september 2010

Rastlösheten

Jaså ni! Rastlösheten slog till som en rak höger. Alltså jag har lite svårt att uppfatta om det alltid varit så, men jag tror inte det. Blir rastlös så himla lätt nuförtiden! Och plötsligt. Ni vet när det blir sådär att det bara spritter i kroppen och man bara MÅSTE göra någonting lattjo, annars kvävs man. Skitjobbigt. Speciellt en dag som denna när jag både känner i kroppen, och vet rent logiskt, att jag bara borde vara hemma och chilla.

Och speciellt med tanke på att jag bara sovit 4 timmar inatt, eftersom jag förutom att vara rastlös, har extremt svårt att sova dessa dagar. Bara stirrar i väggen. Fleraflera timmar. Men i vilket fall, ikväll var tanken att gå ut att äta med två vänner efter jobbet och sen kanske ta en öl. Och massa annat skoj (såklart). Men det här med höst alltså, tröttheten bara dunkade sönder orken totalt. I do NOT like! Vill vara supermänniska - men det är man ju inte. Synd. Och samtidigt som jag är såhär helt slutkörd och trött, så är jag stört jävla pepp! Och sådär höstpepp. Rebella mot segheten och regnrusket. Embrace it! Typ sitta på en halvsunkig rysk krog och dricka riktigt god öl. Eller dra till medeltidskrogen. Eller snacka skit över lyxiga drinkar på Vampire Lounge. Ja, ni fattar. Den där lågmälda höstparty-peppen, haha.

..Men lite höst i Rivendell hade man ju aldrig bangat på?

Nåväl. Tror att jag är understimulerad eller någonting. Blir nog nyttigt för mig att börja plugga igen, snart. Men helst vill jag bara ut på äventyr! Tills dess sparar jag min pepp i en liten ask, och öppnar den någon dag i veckan när tillfälle erbjuds, haha.

Så ikväll får det bli tysk film (typiskt höstig grej) och krypa ned i soffan, och fastän det tar emot lite, så lär jag gilla det egentligen. Godkväll!

Ps. Förlåt för det extremt whiniga inlägget, men kände att det var illa tvunget! Puss!

Inga kommentarer: