onsdag 15 september 2010

Lyxtisdag

Å guuud, så gott! Jag och Stella lagade Créme Ninon med pepparrots-färskost och färsk timjan i. Till det hade vi kantarelltoast. Sedan bakade vi en kladdkaka som vi hade blandade bär till. Alltså var det sjukt gott eller sjukt gott? Vi skämde bort lille mami lite, som blev så glad så glad. Tror till och med att jag skymtade en liten tår i hennes öga, haha. Det var fint. Sedan slängde vi oss på soffan med ett glas vitt vin och lyssnade på Chopin. Alltså, så jävla värt att unna sig sådant en helt vanlig regnig tisdag.

Jag har utöver det varit extremt igång och produktiv idag, vilket känns bra. Har hittat energin igen! Nu sitter jag här och pysslar lite med ett nytt projekt jag har fått ta mig an, som jag är extremt peppad på - Nämligen att inreda Stellas sovrum här hos mamma. Jag får helt fria händer, och har fått lite riktlinjer av Stella vad hon gillar. Ska slänga ihop något slags collage med färger, tyger, material att visa henne. Och sedan är det bara att köra! SÅ KUL, ska det bli, hihi.

Nej, fuck it. Nu är det väl ändå dags att sova? Det är så fridfullt i den här lägenheten, den liksom inbjuder till sömn. Kan också vara för att här går man och lägger sig senast 23. Skönt. Natti!

Inga kommentarer: