tisdag 14 september 2010

Fucken

Hej, hej, hallå! Den här låten går på radio just nu och jag kan inte låta bli att älska den. Videon är lite skönt lagom lökig, men musiken är svängig, så det duger!



Har för tillfället flyttat hem till min ömma moder, då vi börjat stamrenoveringen i vår lägenhet. Man blir ju skogstokig av släggor, borrmaskiner och krasljud konstant mellan 7-16. Klarade en dag. Hur som haver, här är jag bosatt tills vidare. Vaknade idag och insåg att jag bor på Söder, och blev helt lycklig i magen. Låter lite knäppt, men det är här jag växt upp, och här jag känner mig hemma. Och så är det nära till ALLT. Älskar ju Tallis också, men känslan av att vara på hemmaplan är inte helt fel. Så idag firar jag med att;
- slippa gå ett kvarter, utan bara ned för trappen, för att tvätta
- inte behöva gå mer än 20min för att handla billigt och bra
- kunna promenera hem, och inte vara beroende av tuben
- duscha i en 100% fungerande dusch
- laga middag i ett rymligt kök
- diska i diskmaskin. (!!!)

Ja, helt vanliga grejer alltså. Nödvändigt ont och Vardagslyx på samma gång, helt enkelt! Sedan finns det ju en miljon saker jag kommer att sakna också, men ska försöka att bara njuta under den tiden jag är stadsbo igen.
Tjipp!

Inga kommentarer: