måndag 1 november 2010

Fågel Fenix

Så, Kanye West har gjort en kortfilm/konstfilm/musikvideo till nya låten "Runaway", 35 minuter lång. Den är så jävla pretentiös, men jag kan samtidigt inte låta bli att älska den! Sjukt snygg, härlig dramatik och så mycket bra musik. T.ex har han samplat Aphex Twin - Avril 14th, som är en av mina favoriter bland Aphex låtar, en såndär repeat-låt. Tycker den är så vacker.



Och i början kan ni även höra Mozart - Lacrimosa (från Mozarts requiem), vilket gillas extra eftersom jag just nu är helt inne i en period av klassisk musik och lyssnat sönder både Mozart, Chopin, Bach och Verdi. Såg även filmen "Amadeus" i lördags, och den visade sig vara precis lika grym som jag minns den. Helt ärligt, en av dom bästa filmerna jag vet. MUSIKENKÄRLEKEN.

Nåväl, här kan ni se Kanye West's video i sin helhet. Men klicka gärna till full screen, välj bästa kvalitet, och vrid upp volymen på högsta, då blir den som bäst:



Inga kommentarer: