måndag 15 november 2010

Tove Jansson

Alltså. Jag blir sjuk av att vistas i min egen lägenhet. Serri! Är iskall och allergisk konstant, haha, inte helt jättebra. Måste styra upp! Typ elda. Får man elda, t.ex, soffan? Fatta mysigt! En stor majbrasa mitt i vardagsrummet. Och välbehövligt. För just nu känns det som att Mårran är min roomie. Allt blir till is.

Dock gillar jag allt som har med Mumin att göra, så hade nästan inte bangat på det. Absolut älskar Tove Janssons illustrationer i muminböckerna! Så stämningsfulla och snygga. Undrar om det finns originalteckningar någonstans? Eller bara stora bilder man kan glasa in? Vill ha!

Visste ni förresten att Tove Jansson illustrerat både Alice i Underlandet och Bilbo - En hobbits äventyr? Det visste inte jag, men nu såhär efterhand känns det helt självklart! Grymt.

Inga kommentarer: