tisdag 30 november 2010

Planen

Sitter och har total uppsatsångest! Men tänker samtidigt att jag är ju grym så det kommer gå skitbra. Får helt enkelt sitta konstant i två dygn nu, så löser det sig. Däremot hade det ju varit soft om min distans-lärare svarade på iallafall ETT mail (under en period på en månad, liksom). Men icke. Och då blir man lite nervös..

Iallafall. Nu är det ju snart december och allt, så då äre dags att tänka på julklappar och sånt skoj! Jag tycker faktiskt det är sjukt kul att glida runt på stan och leta saker till folk jag tycker om, så för mig är julklappshetsen inget hinder. Men jag började fundera på det här förra året, och funtar på att köra på denna planen i år istället; dvs att bara köpa allt online - och helst från olika hjälporganisationer och liknande. Finns ju massor av fonder som har startat webshop's där man kan köpa antingen ett gåvobevis eller prylar där stor del av det man betalar skänks till välgörande ändamål. Tycker dock att fler borde satsa på det sistnämnda, eftersom det faktiskt är lite trist att ge bort en.. pappersbit. Hittade iallafall den här sidan, som jag ska kika lite på senare, för att se om jag kan hitta nåt lattjo: Julgåva.

Det där med att slå två flugor i en smäll, vettni. Och så kan man ju alltid köpa "bonus"grejer på stan sedan, om det kryper i fingarna och man vill ut i julstöket lite.

Nu: back to bzznizzz, back to work!

Inga kommentarer: