måndag 28 december 2009

VENEZIA!

Jajjemän! Mamma ringde mig idag och sa att hejhopp! Nu finns det billiga biljetter om man bokar NU, till Venedig. Och ja, varför inte, tyckte jag - Så sagt och gjort! 3:e Maj drar jag och mamsen till Italien. Nice! Enligt mamma kommer staden inte att finnas länge till, haha, så nu måste vi passa på.
Men hon är så söt, lilla mamma, för hon hade frågat&fixat vilken flight vi åkte kortast med dit. Eftersom jag är extremt flygrädd. Så det blir bara 2,5h flyg, och 2h buss istället. Och som dom flesta redan vet, så HATAR jag flyg, och ÄLSKAR buss/tåg. Dessutom hade hon sagt att hon ville ha fiiiinaste rummet för att "det är första gången min dotter är i Italien, och jag vill att hon ska få ett gott intryck", hahah. Bokerskan ba "Jajjemän, det förstår jag, det fixar vi!". PLUS att hon bokade ett lite finare hotell, som kostade lite mer, och betalar typ 2lax extra ÅT mig. Vad är det liksom? Hon bara bestämde det, utan min vetskap. Så snäll.. <3

..Det enda läskiga är att jag drömde värsta komplicerade flygkrash-drömmen inatt, jag inbillade mig själv att jag var på en båt, men blev tvungen att förstå att det var flyg när vi började krascha, typ. Nice! Visste ju inget om att mamma tittade på resor åt oss, så kanske är det ett tecken på att jag kommer... DÖ!??!!
Ohwell. Kände iallafall imorse då jag vaknade att nufårdetvaranog, att jag aldrig kommer kunna resa mer om jag inte söker hjälp, typ. Och ja, sen ringde mamma och berättade om resan. Så det var lite knäppt. Kanske sign på att det ordnar sig, också.. Måste liksom flyga nu, har inget val. Hm..

Nåväl.

Idag var det första arbetsdagen efter en veckas ledighet, har varit otroooligt seg! Nu vill Emelie och Karin att jag ska joina dom på Carmen, så det kanske jag gör. Eller så sover jag. Man får se.. Hejdå!

Inga kommentarer: