torsdag 10 februari 2011

Att bo

Hahaha, okej. Så jag sitter här och kikar lite på andrahandsboende. Och alltså, förfan, vad folk är konstiga. Det finns ingen som är normalt funtad att skriva en annons. Här har ni delar ur några av mina favoriter:

"Lediga rum i en lägenhet, rummet är inrett varje rum fäst med
egen toalett och badrum är vardagsrum utrustat, det finns en
besökare toalett och badrum i vardagsrum, om du intresserad
av erbjudandet kommer tillbaka för mer information. Skål"
- Fattar någon.. någonting? Skål!

"Taxi till Stureplan kostar runt 100 kr om man inte vill åka Tbana sent till exempel."
- Åh, närheten till Stureplan! Fan vad gött. Eller, inte. Dessutom lite skönt att hon utgår ifrån att det endast är från Stureplan man tar sig från sent på natten. Värt.

"I am a male of 43, calm, kind, working with natural medicine. My place is
a 34 kvm, 1,5 room apartment in Rågsved. I seek a roommate. The bed is at
an extra floorplane above mine, 240x180cm in size (...) Lake and forrest
arround 1km from here. Good clean air. Very nice view. 2000kr. I might
move to a bigger apartment soon but I will still offer room for a roommate."
- Jag vet inte om det här är en hippie, en 10årig pojke, en älskare, en galen indisk medicinman, eller en classic Rågsvedknarkare? Eller alla på en gång.


Och det här är liksom bara när jag skrapat på ytan av alla annonser. Ser mig själv stänga ned sidan, drar en suck, och tar mig till sängen istället.

Inga kommentarer: