fredag 11 februari 2011

Snön lyser vit på taken..

Så har snön totalt våldtagit hela Stockholm. Allt är väldigt, väldigt vitt. Och jag älskar't! En tung tystnad över hela kvarteret, stora dyner bäddar in husen, och snövirvlar från taken lägger en dimma över sikten utåt. Det enda som rör sig eller låter är fåglarna som leker på min balkong. Ska bara sitta hemma och njuta, mysa ned mig med pluggböckerna, och hoppas att det går att ta sig till jobbet imorn någorlunda bra.

Jag tycker att det är vackert och häftigt. Ibland känns det nästan som att jag är den enda personen i den här staden som uppskattar det här vädret. Jag vill bara ut i naturen och andas in det, liksom. Rulla runt lite och svischa fram på isen. Och att folk whinar om att det plötsligt snöar, det är konstigt. Vem trodde på riktigt att våren skulle komma i Februari? Lär er, det händer inte förrän i Maj, det borde man veta vid det här laget. Men ändå är alla lika surprised varje år? Förstår inte. Passa på att njuta av det istället, för nästa år kanske det bara blir blask hela vintern - sådan här vinter àla Jenny Nyström är faktiskt, om ni tänker efter, väldigt ovanligt.

Inga kommentarer: