tisdag 15 februari 2011

Höjden av oförskämdhet

Skämta INTE. Jag må låta som en kärring men det finns fan ingenting som jag hatar mer än oförskämdhet, speciellt eftersom jag får uppleva det i jobbet många gånger (och många gånger av väldigt vuxna människor som borde veta bättre).

I flera veckor, dag efter dag, har ett marknadsföringsföretag vid namn IMRI AB försökt att få tag på mig. Och gärna typ tidigt på morgonen eller sent på kvällen, när man helst av allt bara vill vara ifred/sova/ha tystnad. Så idag bestämde jag mig till sist för att svara. Tjejen i luren vill att jag ska delta i en specifik undersökning, men jag säger att nejtack jag har redan gjort liknande undersökningar 3 gånger det här året. Hon försöker övertala mig med kassa argument som att det här ju en helt annan grej eftersom det är på telefon (?) och baaara tar en minut. Jag säger nej nej och åter nej. Och till sist fräser hon "jaha!" och slänger på luren i mitt öra. Alltså jag skojar inte, jag KOKAR av ilska nu. Det är krig. Det är mord. Jag ska få henne avskedad.

Att först tracka mig i flera veckor, och sedan inte låta mig neka snällt, och sedan slänga på luren i örat? O.M.G.

Skillnaden mellan dig och den här chimpansen, fröken marknadsundersökare,
är att den här apan förmodligen är både trevligare, coolare, och snyggare
än du någonsin kommer att bli.



Inga kommentarer: