tisdag 1 februari 2011

Le Rouge

Satt precis och whinade över Le Rouge, där jag var med några kompisar för en tid sedan. Hela upplevelsen var ungefär totala motsatsen till mitt första besök där, och besvikelsen var total. Tur att jag hade ett sådant grymt sällskap. Och att maten, trots minimala portioner, var stört god. Sedan slår jag upp tidningen och ser att Dagens Nyheter tänkt samma sak, och satt ord på det största problemet: Servitörerna. Rikligt med attitydsproblem. Ett skämt. Behöver jag säga att vi, med nöje, inte dricksade ett öre? Och då har jag ändå jobbat själv inom restaurang.

Så min onda plan nu är att vidarebefodra mina åsikter till en person i min närhet som kan få detta framfört till Melker Andersson, och hoppas att han ska ge personalen en rak höger. Typ.

Ikväll blir det lägenhetsvisning. Läget är d.e.s.p.e.r.a.t - eftersom vi tydligen måste flytta ut en månad tidigare än väntat. Det vill säga om typ 3 veckor. Så det blir förmodligen till att flytta hem igen. Känns lite lagom risigt när jag flyttade hemifrån för 3 år sedan.. Och min kära mor är nog inte så jättesugen på att jag flyttar hem, heller.

Så, om någon är sugen på att donera typ 2 mille, säger jag GÖR'T! Så att jag kan köpa en lägenhet, vilket är ENDA alternativet i Stockholm nu för tiden, om man inte vill bo åt helvete (och då menar jag verkligen: åt helvete).

Inga kommentarer: