onsdag 16 februari 2011

Russinet

När jag var kid på 80-talet, då fanns liksom inte godis i min värld riktigt. Nej, nej, då var det russin som gällde! Vi var då tre syskon och fick ett var sitt russinpaket och var därefter jääävligt nöjda. Tills man blev typ, fem, och ställde krav på utbudet på lördagarna. Hängde lite på Wikipedia, och snubblade över: Russinleken

Fick en extrem kick av skön nostalgi, för det här körde jag och mina syskon alltid. Älskade're! Ni kanske säger att det verkar lamt, men jag säger att ni har fel. Fint att man var så lättroad på den tiden, haha. Och på den tiden fick man göra litet som man ville, till skillnad från idag när man tvingar på barn specifika sätt att leka, rita och spela spel, prackar på dom tonvis med leksaker, för att de ska.ha.kul.och.få.vara.barn. Jag säger fuck that, låt barnen vara, kasta ut dom i skogen, de hittar nog på någonting. Barn är kreativa, jag lovar. Och det är bra med långa "tråkiga" dagar. På just dessa dagar så lekte jag till exempel en av mina absoluta favvolekar, som ni faktiskt kan läsa om här.

Inga kommentarer: