lördag 26 februari 2011

Hejdå Tallkrogen, my BFFL!

Jahapp! Här var det dåligt uppdaterat. Jag har inte riktigt haft orken, för jag har mest fokuserat på flytten och plugget senaste veckorna. Och idag är det alltså sista kvällen jag tillbringar i den här lägenheten, som jag absolut älskar. Så behöver jag säga att det är mood: sorgsen just nu? Eller ja, blandade känslor liksom. Ska bli jävligt skönt när flytten är över imorgon kväll och jag kan pusta ut hemma hos mamma.

Dessutom har det varit kaos här senaste veckan eftersom min galna granne ovanför i nämnd ordning har: 1. dunkat huvudet i väggen och skrikit så att vi trodde hon blev mördad 07.00 på morgonen, för att sedan bli helt obehagligt tyst. 2.Haft besök av polisen för att hon var försvunnen, som bröt sig in med kofot i hennes lägenhet. Hon kommer hem mitt i kaoset och blir jobbigt ledsen. 3. Diskuterat högljutt och gråtandes i trappen med gubben&tanten mittemot, som till sist fick bjuda in henne, samt ringa åt henne till hennes kontaktpersoner. (Som extraföräldrar. Säger ju att det är sötaste grannarna, och dom kommer jag VERKLIGEN att sakna.) Så, ja. Det är på ett sätt skönt att flytta och slippa kaoset.

Så nu sitter jag här. Vinglaset är fyllt, svinagod mat står på spisen, och aftereight redo att slukas. Ska ha en riktigt rekorderlig och helsoft hemmakvällsfest för att fira av de här två åren. Det enda som är trist är att min sambo hellre spelar 8bitars än hänger här ikväll, så det är lite bittert.

Nåväl. Hejdå kära Tallkrogen, det har varit en fin tid. Jag kommer verkligen att sakna dig och: att vakna till fåglar på balkongen, alla katter, naturen, BEA, gigantiska tvättstugan, rulla i den alltid orörda snön, köpa pizza och sola på gräsmattan, alla tattiga låtsasbutiker, linje 173 via Hökarängen till IKEA, vattenpipa&vinfest på min balkong, soliga mornar med DN i köket, himlen från balkongen som alltid är så knarkad och markant olik varje dag, alla övriga knäppa stora och små fester, 50-talsköket i lagom höjd till mina mått, grusiga vägar, dåligt plogade vägar, gammelkatten som är helt platt och grå i trappen men ändå alltid går ut varje dag och solar, Lassie-hunden som är ännu gråare och skröpligare, galna grannar, gulliga grannar. Ja, tillåmed svindyra ICA Tallkrogen och våldtäktsparken på vägen hem kommer jag att sakna.

Blir nästan lite blödig här. Vill inte börja grina, det vore ju lite väl töntigt. Men:

HEJDÅ TALLIS!
HA'T FINT.
Peace out.
etc.


Förresten, dagens rykte: att man slagit ihop Fettisdagen och Kvinnodagen. Båda sägs alltså nu infalla den 8e Mars. Någon som kan bekräfta eller dementera? Tycker det är lite svinigt att snuva oss wiminzz på konfekten sådär! Däremot kan ju kalenderplaneraren gärna slänga in lite fler fettodagar, för semlor är ju så djävulusiskt asgott!

Nej, nu blir det göttkalas i minst en timme, innan jag börjar packa ned mitt liv i lådor. Pöss!

Inga kommentarer: