tisdag 17 mars 2009

Ch-ch-ch-ch-changes!

Alltså det är fantastiskt att solen börjar visa sig vid tre, och inte går ned då.
ett mycket gott tecken på att våren är på G! I like.
Idag är jag ett snäpp bakis. dricker kaffe och njuter av solen. det är fint.
var på sunkarnas sunkigaste sunkhak i Fruängen igår med workM8s,
man fick popkorn/ölkorv och ölen var förmodligen spetsad med sprit,
och man skrev upp allt man köpte under kvällen och betalade vid hemgång.
Det var fascinerande, och rätt gemytligt.

Annars sitter jag här och fascineras av att stella är så stört duktig på att rita.
Jag menar, i jämförelse med vad jag kunde prestera när jag var tolv är hon grym.
Uttryck, skuggningar, ljus, kroppspråk och rörelser - tutti! jag blir så stolt.
Ja, och så läser hon tydligen sjuans engelska för hon är för duktig på't,
hon plöjer liksom massa böcker på originalspråk. gjorde jag det vid tolv? ICKE.
Åh, Dagens ungdom!
Tror jag ska hänga med henne lite ikväll och säga hur duktig jag tycker hon är,
tjejer idag behöver höra sånt mer. eller, överhuvudtaget. att dom duger, liksom.

Här får ni ett litet smakprov, jag tycker dom är så fina hennes bilder *stoltsyster*
(min absoluta favvis är dock så ny att hon inte lagt upp den än, ska sno den sen)


KLICK-KLICK!
för större bild

Ps. pratade med Liselott i telefon igår, och kände mer än nånsin att jag saknar att plugga.
Det trodde jag aldrig när jag gick ut gymnasiet skoltrött som ett smärre vrak.
Plöja böcker, researcha, problematisera, fundera, formulera, knepa, knåpa och göra prov!
Jag älskar prov! Intellektuell stimulans, ge mig.

Inga kommentarer: