söndag 15 mars 2009

Nattsudd


Ja, ikväll sitter jag och dricker det sista vita vinet från igår. Lyssnar på Thåströms senaste.
Fan vad bra han är. Jag tycker det är så behagligt, vemodigt, mörkt, och helt fantastiskt.
Det är en sådan kväll då jag i min tysthet bara är är och är. Vill inte riktigt, alls,
men längtar samtidigt något så ofantligt till någonting. Någonting annat. Bara, någonting.
Ska snart ta min ipod och bege mig ut i natten en stund. Cigaretter. Andas och tänka.
Och gud vad jag saknar alla mina vänner, blir ju knäpp snart. Varför är ni inte alla här?
Och så vill jag har sommar. Sommar och bad och ljummen öl i parken, kärlek och kaos.
Ge mig mer kaos, för jag blir galen snart. Upprepningar, jag är ledsen, men det är som det är.
Idag orkar jag inte riktigt. Idag känner jag att klumpen i magen är alltför konstant. Ge mig.
Ge dig, Erika.

Om idag inte var en ändlös landsväg. Om inatt inte var en krokig stig.
Om imorgon inte kändes så oändlig, då är ensamhet ett ord som inte finns.

Inga kommentarer: