fredag 29 maj 2009

Betraktelser, undran och kanske lite längtan?

MMM - det går framåt! Känns bra! Men lite läskigt är det också. Minsann.
Sådär, grammatikregler och ord och böjningar,
som måste sitta helt för att bygga ett språk rätt.

Lyssnar på min gamla barndomsmusik mamma alltid spelade, Eros Ramazzotti,
och det kan ni få tycka är asmesigt, men det skiter jag i.
Jag får massa minnen, och tycker att allt känns sådär behagligt och ljust,
som det var i gamla lägenheten när solen lyste in,
och mamma städade och spelade musik. Och trägolven reflekterar ljuset.
Och det luktar såpa. Och, ja..

Jag sitter i köket och dricker kaffe och tittar ut på solen lite sådär lagom trånande.
Fast jag tycker iofs att det är helt okej att bara titta på den, utan att vara i den, också.
Och så undrar jag när vi ska ha tid att fixa klart här hemma? Det har liksom pausats,
vilket gör mig lite nojjig och obekväm. Vill liksom ha allt klappat, klart och fint, ju.
Haha, jag är en otålig människa, så bara är det.

Åååh vad jag längtar tills jag har liiite mer tid! Kanske snart. Nästa vecka.
Då ska jag dra direkt ut i solen med en filt, kall cider och picknickmat! I lovelovelove.
Och så längtar jag till landet i sommartider, sådär varmt och slappt och mysigt.
Man får sitta och lösa korsord och dricka saft i tre timmar om man vill. Mjau!

Ps. inatt drömde jag att det fanns en jordgrop i mammas gamla lägenhet,
där det kom fram en kattunge. Och jag hittade en yttepytteliten bur med ökenråttor,
2 döda, och 1 som sprang runt frenetiskt i ett hjul. Jag tog hand om dom alla,
ville att dom skulle må bra, inte bo trångt, och inte ligga nedgrävda i ett jordhål.
och så var det ett hål i väggen där fåglar flög in.
Det var en knäpp dröm. Undrar vad den betydde?
Och det bästa var att jag i drömmen tänkte
"jag MÅSTE skriva att jag fått in massa djur i lägenheten på min blogg!"
Haha! Så lamt att drömma att man måste blogga.. Vad fan är det liksom.
Kanske dags att lägga ned den här?

Inga kommentarer: