fredag 1 maj 2009

Hejdå Sandbacksgatan - Jag kommer att sakna dig!

Status;
fruktansvärt förkyld och pollenallergisk - allt rinner, 3h sömn inatt (var typ full när jag vaknade),
helt slut efter 12timmars frenetiskt flyttstädande, spärrad del i ländryggen pga samma flyttstäd,
upp 7 imorgon och flytta för att sen jobba till 21 på kvällen (gött), på väg ut ur barndomshemmet. Det ni!
..Kan därför inte säga att det är min mest peppade stund just nu.

Fick plötslig ångest när jag skruvade isär mitt datorbord jag skulle slänga. Vet inte vad det var,
kanske att jag haft det så länge? Men fick liksom dåligt samvete och ville spara det istället.
Kanske går ned och hämtar upp det och skruvar ihop det igen imorgon.. Kanske.

Sedan såg jag massor av gammalt klotter i en av garderoberna här, då jag stod och skrubbade.
Det var någon gång när Anna låste in mig där, tror jag. Vi gjorde det rätt ofta, låste in varandra.
"Anna är dum!" och "Anna är oknasig!", stod det. Fullt normalt.
Inlåst och ett försök att djävlas tillbaka. Kan inte säga att jag var så slagfärdig när jag var 10.
Och så gnuggade jag bort klottret och tänkte att där försvann en liten bit av mitt liv här. Typ.
Nejmen serri, fick faktiskt panik av tanken att jag aldrig mer ska bo här. Där jag alltid bott.
OhWell.

Nej fyfasen, nu ska jag snora sönder mig i sängen. Eller vänta nu, har inte ens en säng.
Har ju byggt en tillfällig sak av filtar, täcken och kuddar på golvet att sova på inatt. Haha.
Där ska mamma och jag trängas, på köksgolvet. Fantastiskt! Hoppas det botar min rygg.
Godnatt friendos!

Ps. Igår var jag på Café Opera för att fira Emelie. Knäppt ställe. Men jävligt nice var det!
Eller ja, tills världens fulaste tjej fick för sig att slå Alice huvud ett bord. Vem gör nåt sånt?
Hoppas hon faller ned och dör. Eller inte dör, men hamnar i fängelse eller nåt annat osoft.
Så mina tankar går till dig, ditt as, önskar riktigt hårt att ovan slår in, du är inte värd annat.

Inga kommentarer: