onsdag 6 oktober 2010

Björnen sover

Jaha, hörrni. Försöker att tackla att det är höst - och därav mörker på intåg. Och inte bara runtomkring mig, utan även under mina ögon, har jag upptäckt. Trots att jag sover 12timmar varje natt nuförtiden. Detta är helt klart mot min vilja, eftersom att jag hatar att sova bort dagarna. Men det kan inte hjälpas, jag bara sover&sover, min lilla kropp är så konstant trött. Undrar om inte människan egentligen är en björn? Känns som att jag rent fysiskt går i ide, fast i vaket tillstånd. Vore på ett sätt jävligt soft att krypa ned i en grotta och sova några månader.

Men missförstå mig inte nu, jag gillar faktiskt hösten. Just för att man kan gå runt och vara lite mysigt trött hela tiden. Och så har jag mina knep för att omfamna hösten ännu en liten smula. T.ex idag så gled jag ned i ett varmt bubbelbad med ett glas rött, tilltugg och Nina Simone i högtalarna. Extremt värt! Och på det stora hela försöker jag att vardagslyxa till det lite oftare. Fler välgjorda middagar med tända ljus, trots att det bara är jag hemma, lagom sliten efter jobbet. Fler hemma-spa-kvällar. Fler myskvällar framför en bra film. Ja, ni fattar. Jag fyller på mitt energiförråd, kan man säga.

Och så har jag försökt att hitta sådana där sköna klassiska stickade
plagg med bra kvalitét, så som: halsduk, kofta, jacka, skor. Men icke sa nicke! Antingen är det pissdyrt, plottrigt&fult, eller kass kvalitét. Vart finns mellantingen? Det är fan ett mysterium
hur jag ska hitta dessa göttiga plagg i Stockholm.

Nej ni, nu ska jag snart slänga mig i sängen och titta igenom min mattebok lite. Börjar skolan nästa vecka, det ska bli riktigt skönt! Saknat en riktig sysselsättning. Pöss!

Ps. Att äta ute har också blivit lite av en halvdålig men samtidigt väldigt soft vana. Så idag slog jag och David till på lite lyxigare sushi. Ja, efter att vi sprungit runt på BR Leksaker i en halvtimme, där jag hittade en kopia av David! Han höll inte med, och blev lite putt. Men visst är likheten slående?


Inga kommentarer: