tisdag 19 oktober 2010

Fyra nyanser av grått


På landet någon gång för en tid sedan, ganska grått där med.
Jahaja!
Grått och trist är det, men jag tycker faktiskt att det är ganska skönt också. Det här med att ligga lite i lä. Men imorgon ska jag försöka att ta mig i kragen för en kombinerad öl+fotoutställning jag vill gå på.
Så idag har jag varit på jakt efter begagnad kurslitteratur, eftersom det är både billigare, bättre för miljön och mer rimligt överhuvudtaget. Kommer ju ändå bara att använda boken en gång. Och till sist hittar jag det jag ska ha av en tjej på Blocket. Och så visar det sig efter några SMS att hon bor granne med mig! Alltså, huset bredvid, typ. Precis här! Vad är oddsen? Känner mig helt plötsligt lite.. iakttagen? Haha. Känner säkert henne redan också. Skönt iallafall, att slippa härjet att möta någon åt helvete. Tycker det är ganska jobbigt att träffa random människor på det här sättet, och langa pengar mitt på gatan lite skönt knarkdealar-aktigt. Eller som en blinddate. Ha en rosa nejlika i bröstfickan så jag känner igen dig. Nåväl!

Sedan ska jag även hämta upp mitt paket med kläder jag beställt! Pepp! Fast konstigt nog, meeen som vanligt, har jag glömt vad hälften av det jag beställt faktiskt är, haha. Inte så rimligt. Men roligt! Det blir ju som en mindre julafton när jag öppnar det där paketet ikväll efter skolan. Vem sa att lite okynnesshopping inte skulle vara bra för hälsan?

Och ja, nu är landet sålt och klappat och klart. Det är sorgligt, men känns lite bra också. Det är ju för de nya tidernas skull, så att säga. Och så var köparna bästa möjliga (grannar). Så på fredag packar vi ihop allt och säger HEJDÅ LANDET.

Inga kommentarer: