onsdag 12 januari 2011

Om att göra det bästa av situationen

Snacka om att det krisar med tider på jobbet. Nu släpper dom bara 5 pass per helg, och det är verkligen krig om dessa. Undrar om det är straffet för mitt nyårslöfte om att jobba mindre helg? Eller kanske bara en hjälp på traven, att jag inte ens kan boka upp mig? Det får mig iallafall att fundera på om man bara skulle göra någonting annat? Jag känner att lite förnyelse inte hade skadat, direkt. Men, men. Tills vidare gäller det bara att göra det bästa av situationen, och se till att ha jävligt kul under tiden. För att vara bitter, det hjälper ju faktiskt ingen!

Till exempel ska jag på ansiktsbehandling imorgon. Ska prova en sådan där "elevbehandling", ni vet, där elever från hudterapeutskolor får trixa lite på en. Så det återstår att se om jag
kommer hem med bortfrätt ansikte imorgon. Vem vet? Spännande! Det vore dock lite olämpligt eftersom jag har en så fet fredagsplan. Helt ledig i helgen (sooom sagt, brist på jobb) - så då är det tänkt att jag och två av mina favvovänner ska dra till Le Rouge i Gamla Stan, och äta svinigt god mat. Har varit där förr, och gillar det verkligen. Sedan vidare för lika svinigt goda drinkar/rödvin. Var sjukt länge sedan jag var ute och svirade på stan, så det ska bli riktigtriktigt kul, faktiskt! Jag menar, så fort det är god mat med i bilden VET jag att det blir bra. Det är mina tjockis-italiano-rötter som slår in där, haha. Längtar.

Inga kommentarer: