måndag 15 juni 2009

Aladdin min prins!


Haha, vet ni vad jag kom att tänka på nyss? Värsta barndomsminnet.
Alltid när det var kasst väder, när jag var liten, brukade Markus (bror) och jag dra fram en stor filt.
På filten ställde vi 4 stolar, och sen plockade vi ihop lite smått&gott från skafferiet. Vadsomhelst.
Sedan lekte vi flygande matta!
En fick vara den som körde och serverade, och liksom styra hela leken framåt bäst fantasin kunde,
och den andra satt på en av stolarna och var matt-passagerare, och bara chillade med. Så jävla värt, var det! Bäst.
Mer sånt!

2 kommentarer:

Markus Amalthea Magnuson sa...

Nu har jag hittat din blogg, fett värt! Flygande Matta måste vara den mest genialiska leken någonsin, särskilt eftersom den ena inte behövde göra något utan bara sitta och bli serverad en invecklad saga. Lite som barnbokshögläsning för lite äldre barn.

Mr Erika M sa...

Ja, hurra! Då hoppas jag att du tagit en titt på Regina Spektors nya singel lite längre ned på sidan? Den är fett värd, om något.

Alltså jag vet, vi var ju så jävla smarta där, ge och ta liksom, haha. Den som var lite tröttare den ena dagen fick chilla lite, för att sen andra dagen fantasiresa precis vart den ville. Asbra!