måndag 17 augusti 2009

Back to the 70's!


Alltså, jag har hittat en hemsida som säljer 50-60-70-talsgrejer. Otroligt göttig är den!
Det är så otroligt underhållande att titta på alla dessa saker, färg och form i oändliga varianter.
Vet inte om jag skulle köpa/ha användning för en enda sak där, men ändå! Jag gillar't starkt.
Speciellt tyghörnan, som jag fastnade på ett bra tag. Fantastiskt! Det är någonting med 70talsdesign, jag gillar att titta på det, men det är samtidigt lite deprimerande, skulle sällan palla att ha hemma.
Men ändå fascinerande - Och gulligt.
Och så känns det barndom, på något sätt. Hur många gånger har man inte legat nedbäddad i sådant tyg? Eller alla olika Gotlandstugor och fjällstugor familjen hyrt som haft ofantliga mängder 70's i, luktar lite damm.
Hatkärlek, redan då, även nu.
(Och får jag välja är det urtvättat och mjukt inbjudande 50607080-tal mina framtida barn ska sova i, myspys!)
Klicka på bilden så kan ni se ett litet smakprov, jag valde ut några favvisar! Som kändes lite extra.

Imorgon är det back to work efter 4 veckors semester. Hur ska det gå? I don't know.
Ska iallfall söka komvux och hoppas på plugg till hösten, hoppashoppas.
Mitt livs första semester har iallafall varit helt klart godkänd, och nu vet jag hur det funkar!
PÖSS!

PS. Minns ni förresten DEN HÄR? Med klassiker som Fiskpinnar, Hatten och Ansiktsburk! Haha! Nostalgia..

Inga kommentarer: