torsdag 27 augusti 2009

Go å Glá, Kexchoklá!

Alltså det sköna med att jobba på Ikea är att när man, dagar som dessa, slutar tidigt på dagen,
så kan man ta sig en tur i varuhuset och småshoppa litet. Dessutom har man sett sakerna många gånger förr, och vet att man kommer fortsätta att gilla dom även efter att man kommit hem - utan en impulsshopping-ångest, helt enkelt.
Så det gjorde jag idag, och det andra bästa är att jag får 15% rabatt, och det är inte helt fel ändå!
Fick med mig både det ena och det andra, så nu är jag nöjd. Å billigt blev det, långt under 500lappen.
Efter min Ikea-tur åkte jag in till Söderhallarna och hämtade upp dom feta högtalarna som David köpt. Har fått lura honom i två dagar att dom inte kommit, han har tjatat som en moster! Så han blev helt jätteglad och fnissig och överraskad när jag kom hem och sa "jag köpte en hylla på Indiska, öppna kartongen å titta om den är fin?". Hihi..
(..så nu kan vi äntligen plöja igenom det feta filmarkivet på Davids dator - stor skärm och apbra ljud. Yey!)

Imorgon ska jag åka till Myrorna i Skärholmen (favvo!) och leta efter ett mindre databord - någonting som visat sig vara helt omöjligt att hitta. Sedan ska jag köpa alla sorters bär, med personalrabatt, utanför Ikea. För på lördag kommer Davids familj hit och födelsedagsfirar och jag ska baka en Pavlovatårta. MMM... Stört gott är det. Om man lyckas.

Och så har jag sökt komvux, matte filosofi bild blev det, så ser fram emot en plugghöst!

Asså föfan vad uppbokad jag är nu! Ta en titt på min sköna planering:
Fredag: Myrorna&Åhléns&Bär på Ikea. Möta mamma för IKEA-utställningen på Liljevalchs och sedan Rosendahls trädgård. Möta David och storhandla. Baka tårta.
Lördag: Baka tårta ännu mer. Davids familj på födelsedagsfika. På kvällen hänga med Laura&Emelie (Äntligen!).
Söndag: Middag/"Inflyttsvisning" med min familj.
Måndag-Torsdag: Jobba!
Fredag: Åka ut till landet och hjälpa mamma att fixa. Vidare till Gustavsberg för inredningsshopping.
Lördag-Måndag: Jobba!

Sedan är jag FREEE! I en vecka.
Men som ni ser är det nästan enbart göttiga saker jag ska ta mig för, så jag är peppad! PEPPLO!

Inga kommentarer: