fredag 7 augusti 2009

I love you, Göttland.

Åh, är så himla sorgsen över att vara hemma. 4real! Typ klump i magen.
Sådär så att jag funtar på att låna pengar av någon och ta sista minuten tillbaka imorgon.
Men det är kanske inte ett helt realistiskt tänk, haha.
Det har iallafall varit skiiitbra! Och medeltidsveckan ägde. Helt glad stämning och gatuföreställningar överallt och tornerspelet och narrar och riddare och eld och ååh. Och framför allt att ungefär 60% av alla i Visby faktiskt gick i medeltida klädsel, kände mig nästan lite avis. Helt klart värt, var det. Feststämningen låg liksom i luften hela tiden. Alla var peppade.

Och jag menar, var kan man gå in i en gammal ruin mitt i staden och bjudas på skitroligt upplagd improvisationsteater/komik där publiken bestämmer riktningen på det skådespelarna gör genom utrop? Vad ska första meningen vara? Min hund har dött! Vad ska sista meningen vara? Fan vad du luktar fisk! Okej, 3 minuter frånochmed NU!
Så jävla bra, var det.

Sedan cyklade vi som galningar flera mil på norra Gotland en dag, det var stört, men fint. Tog flera timmar. Och det fanns så mycket att se, och allt var så vackert och spännande. Både i Visby och övriga Gotland. Bryr mig inte ens om att jag tappade bort både pengar och solglasögon och la dyra pengar på en asäcklig fiskrulle, haha. Jag är glad, men ledsen. Hejdå!

..En lite kul grej är att vinnaren i Tornerspelet - Kunskapens riddare - deltog i Ikeas "Sveriges tröttaste tävling", som jag fastnade på igår av en slump. Gick ut på att hålla sig vaken så länge som möjligt. Knäppt sammanträffande! Han kom trea. Hejdå igen!!

Inga kommentarer: