måndag 17 augusti 2009

Kungen på besök

Ohmy. Såg ett sådant där plastikkirurgi-program, så sjukt osoft alltså.
Doktorn stod och ba "your breast are gonna look absolutely insaaane, yeaah." Med brattig amerikansk fjortis-brytning. Och jag skulle iallafall inte ta min doktor seriöst om han sa så och sedan raggade på min min mamma med ett "Why heeey, WHO is THIS? I can see why you're so beautiful, giirls!".
Och så på slutet går de tre systrarna, alla med större bröst, "det nya livet", in på en bar och det kommer fram någon 40plusare som säger "Hey girls! Are you famous or something?". Ja fifan alltså! Verkligen någonting att sträva efter, det där nya livet.

Idag var somsagt första jobbdagen på 4 veckor, och det var väl nice. Hade glömt hur ont i kroppen man får, det var inte lika nice. Men kul å träffa Emelie igen!
På vägen till jobbet hittade jag en kung. Japp, det är sant! Han låg där i gräset och stirrade på mig. Sträckte ut sin lilla hand inbjudande mot mig. Och eftersom han gjorde detsamma på hemvägen ikväll så kunde jag såklart inte låta bli att ta med honom hem. Sådan är jag!


Han fick vakta Davids tandborste, som en liten surprise - ett kungligt mottagande.
Däremot får jag så kasst samvete om det är något litet barn som tappat den och saknar den så.
Kanske ska jag sätta upp en lapp på kvarterets anslagstavla? "Stolt plastleksak upphittad - Återfås mot beskrivning", kanske kräver jag också hittelön? Skulle behövas.. Pank som ett as.

Har just ätit pommes till middag vid halvelvatiden, trots att jag läste senast idag (och som jag VET) att man absolut inte ska äta sent för det ligger kvar i kroppen extra länge då man sover, och sätter sig ännu mer på hälsan. Speciellt pommes, skulle jag gissa på.
Godnatt!

Inga kommentarer: