tisdag 18 januari 2011

Arrête, arrête - ne me touche pas!


När jag var mindre så lyssnade jag konstant på Wyclef Jean, i typ, ett år. Speciellt under sommaren, och jag minns att jag åkte bil på en skogskantad motorväg med min pappa och han gasade på och vi sjöng med högt i det lilla vi kunde. Jag gillade verkligen att åka bil med pappa. Vi slängde på typ Metallica eller Nirvana eller hans favvoband Evanescence, eller någonting helt annat, och tjöt med. Saknar dom dagarna lite, nu är vi inte lika nära längre. Så kan det gå! Iallafall. En av mina favoritlåtar hette "Hollyhood to Hollywood", till stor del för att jag totalälskade tjejen som sjöng på franska i bakgrunden. Och nu typ 10 år senare, så bara ploppar den upp i mitt huvud, och ja, jag hittade originalet. Det var ganska göttigt, måste jag säga!

På det stora hela är jag sjukt svag för hiphop med den här typen av oldie-samplingar. OKEJ, jag vet att Wyclef Jean inte direkt är riktig hiphop, men jag kom bara in på ämnet. Seså!

Inga kommentarer: