torsdag 13 januari 2011

Softare dag får man leta efter

Jag överlevde! Inget sönderfrätt ansikte. Vår buss gick dock sönder på vägen till behandlingen, så vi fick jogga sista biten, och kom litet sent. Men snacka om att lugnet infann sig när någon mojsade runt i fejjan i 1,5 timme. Sjuktjävlavärt för 250pix. Det var så otroligt skönt. Rekommenderas till alla! Nästa gång blir det massage. Det här är faktiskt en bra grej, elevbehandlingar. Finns ju verkligen allt också; Massage, ansiktsbehandling, manikyr, pedikyr, naprapati, restaurang, frisör. Allt typ 80% billigare. Hett tips! Och man mår ju sjukt bra av att ta hand som sig själv, så är det ju bara.

På morgonen krängde jag lite kurslitteratur. Att köpa begagnat och sedan sälja vidare är en riktig hit, eftersom alla kurser jag går verkar ha lärare med fallenhet för pissdyr kurslitteratur. Tjejen som köpte boken var så jävla gullig, jag menar, titta bara på kuvertet hon lagt pengarna i. Vem gör ens så?

Sweet!

Dessutom startade Karin och jag dagen med att frukostfika på ett nyhittat kafé vid nytorget som är väldigt chill. Pratade mest om hundar och framtiden, lite töntigt, men mysigt. Vi fick världens finaste, och godaste, cappuccino.

Vi funderade på vad detta kunde betyda?
Är jag är varm och mysig, Karin kall som en snögubbe?

Och ja, sedan kom springturen. Efter behandlingen promenerade vi hem från Kungsholmen, genom Gamla Stan. Hittade lite smått&gott på rean, som jag för övrigt inte är ett fan av, pga hetsen. Utan brukar hitta det bästa i lugn och ro, typ nu, när den är slut.

Så ja, jag mår som en prins idag! Avslutar kvällen lika lyxigt. Med Crème Nignon (t.o.m mousserande vin i), mozarella&coctailtomater, glass med smak av "dansk äppelkaka" (?), fransk tryffel och ja, mousserande vin även att dricka. FÖR ATT, vi firar 4 år idag. Peace&Love!

Inga kommentarer: