måndag 24 januari 2011

En måndag, en glad dag, en namnsdag

HIPP HIPP HURRA! Jag vann äntligen över CSN/min skola i den här störiga tvisten jag haft med dom angående min studietakt, sedan 1,5 månad tillbaka. Har ringt och ringt och ringt och blivit runtskickad och ignorerad och lovad saker, hit och dit. Och idag gick jag först från ett totalt sammanbrott (inkl. tårar) när min skola ringde och gav besked att inget fanns att göra, och att jag måste betala tillbaka massa ka$h - till totalt glädjerus (inkl. tårar) när en helt guld värd tjej på överklagandenämnden inte bara gav mig rätt, utan ringde till min skola och skällde ut dom för att dom är så FAIL.

Så nu har en enorm klump försvunnit i min mage, som jag haft över en månad, på grund av det här. Jag är så stört glad att allt mitt slit och runtringande och förklarande och kontorsbesök och brevskickande och you name it, faktiskt var mödan värt. Lättnaden är enorm. Jag visste ju att jag hade rätt, till 100%, så snacka frustrationen när min skola bara stänger av öronen. Undrar dock vad min telefonräkning kommer säga om alla dessa samtal.. Lär ju redan betalt av återkravet på samtalskostnader.
Ohwell.

Helt psykedelisk dag.

Och nu fick jag reda på att jag har namnsdag idag, fan vad fett! Det måste verkligen betyda att förändringens vindar är på G. Ska ge mig själv en fet present i form av någon riktig god och romantisk middag med mig själv, kanske ett glas vitt, kanske en ansiktsmask, kanske en bra film. Bara någonting. Jag känner att jag förtjänar det.

Är så trött, urladdad&utmattad, att jag vill sova i en vecka.

Inga kommentarer: