fredag 21 januari 2011

Helvetesveckan

Haha, jag måste säga, att denna vecka är litet utav ett skämt. Undrar vad mitt horoskop sagt? Kanske borde läst det som förvarning.. Jag kan iallafall inte ens räkna på fingrarna hur mycket som arbetat mot mig på alla sätt och vis. Och det avslutas fint med denna fredag då jag vaknar vid halv åtta av att hantverkare ringer frenetiskt på dörren - utan förvarning. De ska in och installera bredband, dvs borra i alla mina väggar, och grannarnas väggar, och i trappen. Huvudvärken är alltså ett faktum. Jag väntar bara på att få somna om, men nu är dom på lunch, och jag inser att det är kört. Får dricka apmycket kaffe istället.

Så ja, denna vecka, kan ju dra åt helvete. Jag bara längtar tills det är söndag kväll och jag vet att ny kula startar! Till exempel är en heldag med massage, middag, fönstershopping och glassdrinkar i vampyrmiljö inbokat på onsdag. Det ska bli jääävligt fett! Sedan firar vi av en helt grym tjej på jobbet på fredag, som ska dra iväg och resa i Asien en lång tid. Tråkigt att hon ska sluta, för hon är verkligen jobbets energiknippe. Men blir sjukt sugen själv.

Nåväl. Just nu väntar jag bara på att CSN/min skola ska ringa upp mig och ge besked i tvisten jag hållit på med sedan jul. Behöver jag säga att jag tröttnade för länge sedan? Det är typ 30 samtal och besök på kontor nu. Blir upprörd av att ens snudda tanken på det här. Nervöst, iallafall. Wish me luck! Det gör jag.

Så fort det är klart, så ska jag dra och spela badminton med min syrra. Ska bli grymt kul! Behöver bli av med överskottsenergi och aggressioner, känner jag. Sedan ska vi se Princess Mononoke, och ha pyjamasparty. Verrry cozzzy! Kanske blir det vändpunkten?

Inga kommentarer: